این تکنیک مناسب سقفهایی است که نیازی به کف سازی با سنگ و سرامیک در آن نباشد ، مانند سقفهای نیم طبقه در سوله ها جهت انبار و فضاهای مشابه ،

کف سازی همزمان به دو روش صورت میگیرد :


روش اول استفاده از دوربین و یا ترازیاب :
در این روش بتن ریزی و کف سازی به کمک دوربین توتال و یا ترازیابهای لیزری صورت میگیرد . حسن این روش سرعت و دقت بالاتر و همچنین عدم نیاز به پروفیل جهت اجرای دلیل می باشد . در این روش پس نصب ورقهای عرشه فولادی و اجرای گلمیخ و دوربندب با فلاشینگ و آرماتوربندی ، به کمک دوربین و یا ترازیاب بتن به وسیله پمپ هوایی و یا زمینی ریخته سپس تسطیح و رگلاژ می گردد - باید توجه داشت اسلامپ بتن می بابیست بین 8 تا 10 باشد - برای دقت عمل می توان از یک شاخص مدرج که انتهای آن به صفحه بشقاب شکلی به قطر حدودا 25 سانتی متر متصل ست استفاده نمود بدین شکل که یک نفر همزمان با تسطیح بتن این شاخص را روی بتن قرارداده و به کمک نور لیرز ترازیاب و یا دوربین میزان بالا و پایین بودن کار را کنترل و تصحیح نماید .

کف سازی با دوربین و یا ترازیاب


و پس از پایان عملیات بتن ریزی به وسیله پودر سخت کننده بتن و به کمک ماله پروانه ای و یا هلکوپتری اقدام به ماله زنی و کف سازی نمود - پودر سخت کننده که از سنگ دانه هایی مقاوم ساخت شده است باعث ایجاد یک سطح بسیار مقاوم در برابر خوردگی ، سایش و ترک می باشد ، در ضمن سطح ایجاد شده به وسیله این پودر سطحی یکدست و بدون خلل و فرج می باشد . مقاومت فشاری 28 روزه این مواد حدود 270 نیوتون بر میلیمتر مربع می باشد .در ضمن این مواد در رنگهای مختلف موجود می باشد . 72 ساعت پس از این عملیات به وسیله دستگاه کاتر شیارهایی به عمق 3 سانتی متر و در شبکه ای به فواصل 2 متر ایجاد میگردد تا علاوه بر زیبایی به عنوان یک نوع درز انبساط عمل کرده و مانع از ترک خوردن بتن گردد .

 

روش دوم استفاده از پروفیل آهنی :
تنها تفاوت این روش در قسمت اول اجرا و آنهم مربوط به زمانی است که دوربین و یا ترازیاب در دسترس نباشد . پس از نصب کامل ورقهای عرشه فولادی و گلمیخ و فلاشینگ و آرماتوربندی به وسیله پروفیلهای 40*80 آهنی و به کمک شیلگ تراز در فواصل 3 متری دلیل گذاری میکنیم .

کف سازی با پروفیل آهنی

پروفیلها را کامل فیکس میکنیم ( البته پس از بتن ریزی و تسطیح می بایست این پروفیلها از جای خود خارح و فضای خالی به کمک بتن مجددا پرگردد ) مطابق ویدیو و تصاویر زیر بتن را بین پروفیلها پخش و شمشه کش کرده و سپس پروفیلها را خارج کرده و ادامه کار مطابق همان روش اول است . 

 

اجرای ماله پروانه

ماله پروانه

بتن ریزی و کف سازی

کفسازی صنعتی