طراحی سقف های عرشه فولادی بر اساس استاندارد بین المللی از جمله ANSI/SDI و انتخاب ورقهای فولادی گالوانیزه مربوط به این سازه نیز بر اساس استانداردهای بین المللی از جمله ASTM A653 , JIS G 3302 , ASTM A1008 و همچنین EN 10142 انجام می شود که ورقهای گالوانیزه شرکت صنایع هفت الماس با توجه به شرایط کیفیت مناسب تر مربوط به استاندارد JIS G 3302 مطابق با مشخصات جدول زیر و منطبق با این استاندارد ، امکان تولید ورقهای مناسب جهت استفاده در عرشه فولادی را دارد .

سامانه محاسبه آنلاین وزن و قیمت عرشه فولادی در 30 ثانیه 
ورقهای فولادی گالوانیزه
ورقهای فولادی گالوانیزه



مهمترین و پر هزینه ترین جزء سقف عرشه فولادی ورقهای گالوانیزه می باشد

ورقهای فولادی که امکان تولید آن مطابق با استاندارد در شرکت صنایع هفت الماس وجود دارد از استحکام بالاتری نسبت به برخی ورقها مانند ST12 که در مواردی به اشتباه در سازه های عرشه فولادی استفاده میشوند ، برخوردار بوده و مقاومت بیشتری در بارگذاری های سازه ای خواهد داشت .

مقاومت در برابر خوردگی و حدود طول عمر محصولات گالوانیزه به تفکیک نواحی جغرافیایی ایران :

وزن پوشش گالوانیزه در سازه های عرشه فولادی می بایست حداقل 180 الی 275 گرم بر متر مربع در نظر گرفته شود که مطابق با استاندارد JIS G 3302 به شرح جدول زیر می باشد :

وزن پوشش گالوانیزه
وزن پوشش گالوانیزه

توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است هر چه ضخامت پوشش فلز روی در این نوع ورقها بیشتر باشد مقاومت در برابر خوردگی به همان میزان افزایش می یابد .
محدوده تخصصی پوشش ورق گالوانیزه مورد استفاده در عرشه های فولادی بنا بر استاندارد SDI , Z18 , Z27 می باشد که با توجه به اینکه شرکت صنایع هفت الماس توانایی تولید ورق های گالوانیزه با پوشش 80 الی 350 گرم در متر مربع را دارد ، به عنوان تنها شرکت تولید کننده تخصصی تمامی انواع پوشش های مناسب برای استفاده در سازه های عرشه فولادی شناخته می شود .
توجه به این نکته لازم است که استفاده از ورق گالوانیزه با محدوده پوشش استاندارد Z18 تا Z27 به جای ورق های گالوانیزه با ضخامت پوشش کم ( Z12 ) می تواند باعث افزایش حدود 7 الی 23 سال در طول عمر پوشش گالوانیزه ورق شود .

 

صرفه اقتصادی محصولات هفت الماس :


انتخاب صحیح ورق های مورد استفاده در صنایع ساختمانی به خصوص انواع ورق در سازه های عرشه فولادی ، می تواند صرفه اقتصادی قابل ملاحظه ای ایجاد نماید . توجه شود که شرکت صنایع هفت الماس توانایی تولید تمامی ضخامتهای از 0/2 الی 2/5 میلیمتر برای انواع ورق های ارائه شده را دارد . جدول زیسر جهت مقایسه امکان استفاده ورق ها با ضخامت و وزن کمتر و همچنین مقاومت کششی بیشتر نسبت به ورقهای ضخیمتر با وزن بیشتر و استحکام پایین تر را ارائه می نماید .

انواع ورق در سازه های عرشه فولادی
انواع ورق در سازه های عرشه فولادی

با بکارگیری ورق های مناسب برای عرشه های فولادی مطابق با جدول فوق به جای ورقهای معمولی مانند ST12 ، در مواردی میتوان تا حدود 70% صرفه جویی اقتصادی با حفظ کیفیت ایجاد نمود .

وزن مخصوص ورق گالوانیزه عرشه فولادی



مطالب مرتبط: