ثبت اختراع اولیه بتن هوادار اتوکلاو شده به سال 1920 برمی گردد . از آن زمان تاکنون تولید این محصول با تغییرات مثبت فراونی جهت رسیدن به ویژگی های بهتر ادامه داشته و دارد.

 رضایت بخشی این محصول  در سراسر دنیا و در اکثر ساختمان های اداری، صنعتی، مسکونی و بیمارستان ها با یک تجربه صد ساله همراه می باشد.

فرهنگ استفاده از این محصول ارزشمند ( بلوکهای AAC) و جایگزینی به جای سایر مصالح در اروپا عمدتا به دلیل کاهش هزینه های سوخت مصرفی و همچنین مقاومت مناسب آن در برابر حریق و در مناطق زلزله خیزی مثل ژاپن بدلیل سبکی و کاهش مخاطرات زلزله و آتش سوزی بعد از آن می باشد. لازم به ذکر است این محصول بدلیل کاهش میزان ماده خام مصرفی ناشی از جرم حجمی پایین آن جزو محصولات سبز و دوستدار محیط زیست می باشد.

بلوک هوادار اتوکلاوشده در مقایسه با سایر محصولات دارای خصوصیات بارزی مانند سبکی، عمرزیاد، کاهش اتلاف حرارتی (سرما و گرما)، عایق صدا، سهولت استفاده و شکل پذیری است.

خواص عایقی این محصول در کاهش انتقال صوت و حرارت، محدوده  آسایش ساختمان را بالا می برد. از طرفی بلوک های پرین دارای تاییدیه بهداشتی بوده و خطر رشد جلبک را از بین می برد. از این رو مناسب ترین محصول برای مدارس، بیمارستان،کتابخانه ها، استودیوهای ضبط صدا، سالن های سینما و کنسرت می باشد.

اگر ساختار و ترکیب بتن هوادار اتوکلاوشده را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم تفاوت بزرگی را بین AAC و دیگر بلوک های رایج مشاهده می کنیم. و آن هم اینکه بعد از قرار گرفتن بتن َAAC در اتوکلاو تمام مواد اولیه متحمل واکنش های شیمیایی می شوند که منجر به تولید محصول تک فاز و یک پارچه می گردد که در هیچ یک از مصالح ساختمانی مشاهده نمی شود. برای درک بیشتر  باید رده های مقاومت فشاری بلوک های مختلف را مورد بررسی قرار داد.

شرکت پرین بتن آمود مطابق با استاندارد ملی 8593 ایران، بتن هوادار اتوکلاوشده خود را در دو رده مقاومتی ب.ه.ا 2 و ب.ه.ا 4 بشرح جدول زیر تولید می نماید.

بلوکهای سبک AAC پرین معروف به بلوکهای سبک اتوکلاو شده یا بتن سبک گازی

parin1

پانل و لینتلهای ( نعل درگاه ) مسلح AAC انحصاری شرکت پرین

پانل مسلح بتن هوادار اتوکلاوشده (PAAC)
بتن هوادار اتوکلاو شده یک سیستم ساختمانی کامل بوده که باتولید بلوک و پانل این امکان را به مجریان ساختمانی داده تا با انتخاب نوع محصول بر اساس نیاز خود اقدام نمایند.

پانلهای مسلح به لحاظ ضخامتی از تنوع بالایی برخودار بوده و همانند بلوک هایAAC از ضخامت 10 تا 37.5 تولید می گردد.جرم حجمی بتن هوادار بکار رفته 500 کیلوگرم بر مترمکعب بوده و وزن آرماتور با توجه به نوع کاربری و سایز پانل متغیر می باشد.

parin3

ابعاد استاندارد بلوکهای پرین ۲۵*۶۰ سانتیمتر و ضخامت ها از ۵ تا ۳۷.۵ سانتیمتر به سفارش مشتریان . بلوک ها در دو مدل کام و زبانه و زبانه دار بهمراه دستگیره حمل و یا ساده به سفارش مشتریان تولید و ارائه میگردد

parin4

وزن مخصوص خشک بلوک پرین بین ۴۵۰ الی ۵۵۰ کیلوگرم در متر مکعب با میانگین وزن تولیدی ۵۳۰ کیلوگرم در متر مکعب و دارای مقاومت فشاری ۳ مگاپاسکال می باشد .

parin5

پرین تنها دارنده گواهینامه آتش از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ( ضخامت ۱۰ سانتی متر حداقل ۲ ساعت مقاومت در برابر آتش )

parin6

پرین عایق حرارتی مناسب مطابق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان برای دیوارهای پیرامونی و نما ، دارای ضریب هدایت حرارتی ۰.۱۱ وات بر متر درجه کلوین و ضریب مقاومت حرارتی به مقدار ۱.۳۷ متر در وات به توان دو بر درجه کلوین برای دیوار ضخامت ۱۵ سانتی متر می باشد .

parin7

پرین عایق صوتی مناسب و کاهش صوت مطابق با مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان برای دیوارهای رو به معابر و دیوارهای بین واحدها
اجرای بلوکها با چسب بلوک مخصوص پرین ( ملات ماسه سیمان اصلاح شده و برخی افزودنیها ، نهایتاً به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر در هر متر مکعب از بلوکهای ۱۰ و ۱۵ سانتی متری پرین به ترتیب ۲ و ۳ کیلوگرم
عدم نیاز به وال پست کنار ستونها مطابق با پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ ویرایش و همچنین ض - ۸۲۳ مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی می باشد .
عدم نیاز به اجرای گچ و خاک به دلیل سطح صاف و مناسب بلوکاه و برشکاری و شیارزنی آسان با ابزارهای نجاری ( اره و شیارزن )

parin10

جزییات دیوارهای ساخته شده با بلوک پرین مطابق با پیوست شش ویرایش چهارم استاندارد 2800

parin11
parin13
parin14


جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید  با شماره تماس 09121493760  مهندس کیانی تماس حاصل نمایید .